13 Mar
13Mar

הוא הבעלים הוירטואוז של גיטרת אקו בעלת 12 מיתרים עם עץ מיושן משנות השישים, ששומעים היטב וברור בלהיט "נחובש", נשוי באושר לאליאנה המדהימה, ואבא מגניב ללאו, שלכבודו גם בחרו ויזל טרוי להקליט מנגינה מיוחדת, עוד בימים שהיו "גנצ לאוניד". קבלו את מיילס מאור ויזל, אחד מגדולי הגיטריסטים שבישראל, אם לא הגדול שבהם. 


מאור ויזל, אחד הגיטרסטים המובילים בארץ כיום. צילום: אילן בשור. 

לשים את האצבע על הנקודה במנהרת הזמן שבו נפגשנו לראשונה? זה היה בתיאטרון תמונע בהופעה של זמרת שאת שמה אנחנו לא מזכירים. מיילס עמד שם על הבמה, בנונשלנט אופייני, אחז בגיטרה כבדרך אגב, ושטף את הקהל באקורדים חמים ונעימים. כשחזרתי הביתה לחיפה באותו הלילה שלחתי לו בקשת חברת בפייסבוק, והייתר הוא - איך לאמר - היסטוריה בלאוניד. 


כבר תקופה ארוכה שמיילס מנגן וחי בתל אביב, מלווה את מיטב אמני ישראל. הכי נהנה הוא לעבוד עם אושיק לוי, שהוא בעיני אחד הכוכבים הגדולים שאני הכי מושפע מהם, ברמות שקשה לתאר. תתארו לעצמכם שמאור עומד באופן קבוע ומנגן לידו, בזמן שהוא שר את "חוזה לך ברח" ואת "הבלדה לשטור אזולאי". הרי זה פשוט בלתי נתפס. שירים שכל כך מוטבעים עמוק באתוס הישראלי. שירים שהשפיעו כל כך על כל כך הרבה אנשים, בכל כך הרבה דורות. שירים שנדמה שתמיד היו איתנו ותמיד יהיו. למאור יש מזל אדיר ללוות זמר בליגת על כזה. ולאושיק לוי יש מזל חזק משל עצמו, שלקח את מאור שיעמוד לצידו. 


ממש לאחורנה יצא העיבוד המהפנט הזה של שנינו לשיר זוהר. מוסיקה אקוסטית בלבד. בולטת היא במיוחד נגינת הגיטרה האקוסטית של מיילס מאור. מדובר פה בניסיון מצטבר שהפך לאחרונה להיות משוכלל מאוד, מדוייק באופן מופתי. בעבודת האולפן היסודית והמאוד מקצועית שלו, הוא רקם עיבוד מינימלסטי אמנם, אבל מתוחכם מאוד, שבו הוא מפליא לטייל בין האוזניים, זו שמשמאל וזו אשר מימין, וגורם למאזין חווית עיסוי ספא האזנה מתמשכת. 

לבקשת הקהל החיפאי, אבל לא רק - גם זה המצוי במדינת ישראל, אנחנו מתלהבים כעת להביא לכם כאן, לראשונה במזרח התיכון, את העיבוד המשובח הזה הקרוי "זוהר, ליווי מוסיקאלי שקט". תפקידי כל הגיטרות אשר אתם שומעים כאן נפרטו ונכתבו בידי אמן העל מיילס מאור ויזל. 

פשוט תענוג צרוף. חווית גיטרות עשירה מאוד. מיילס מאור ויזל הוא היחידי בארץ כיום שיודע לעבד ולהפיק עיבודי גיטרה אקוסטית עשירים מהסוג הזה. 


TROY


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.