23 Jul
23Jul

משבר האקלים אנחנו קוראים לזה. מן כותרת שאמורה להכיל את כל מה שקורה עכשיו במציאות ולכווץ אותה לשתי מילים בנות השגה. מה זה החום הזה? אה, זה משבר האקלים. זה הדבר הזה שרואים בכותרות של החדשות, אין לזה שום קשר למציאות האמיתית הרי, זה עוד פרק בסדרה הפוסט אפוקליפטית בערוץ המדע. זה הרי לא ישפיע מעולם על היכולת שלנו לבצע טייק אווי במסעדות, או לנסוע ממקום למקום ברכבים ממוזגים, לעלות על טיסות למקומות אקזוטיים, ולתפוס ראש בהופעות רוק באיצטדיונים. שהרי המציאות תמשיך לנצח כמו שהיא, מכווצת לתוך מסך הסמרטפון שלנו - שם החיים האמיתיים. 

מעולם קודם במציאות האינושית לא היה ניגוד כל כך חריף בין מה שקורה בעולם שבחוץ לבין מה שקורה מעל גבי המסך האלקטרוני הקטן. זה נכון שאנחנו מוצפים כעת באינפורמציה כפי שלא היה מעולם קודם, דיוווחים שוטפים כמעט מכל חור נידח, ועדיין, איש אינו ער לעובדה, שלא מדובר בוועידת אקלים כזאת או אחרת, אלא בתשתית הבסיסית של העולם התעשייתי שאנחנו חיים בתוכו, שלעולם לא תאפשר לאקלים לשקם את עצמו, ומה שאמור היה לקרות בעוד עשרים שנה, קורה כבר עכשיו, אז תארו לעצמם מה יקרה בעוד עשר שנים מהיום. 

מדפי הסופר שאמורים היו להתרוקן מזמן משלל האריזות הבזבזניות וחסרות כל ההיגיון ההישרדותי רק הולכים ומתמלאים בסוגים חדשים של זבל שהולך להציף את הים, שגם ככה מוצף בזוהמה, שרק יהיה משהו מגניב לצרוך אותו. עוד מעדן אננס, בננה, קוקס, עוד משהו תה ממותג מחדש לתוך ספל קטן מפלסטיק. עוד אריזה של מוצר שנועד לצרוך ולזרוק. 

הכבישים הבין עירוניים שהיו אמורים להתרוקן לפחות מחצי מהרכבים שעליהם, רק הולכים ונעשים יותר ויותר עמוסים עם הזמן. הרי אין באמת בעיה אקולוגית, זה רק כותרת שרצה באינטרנט, אין לא שום קשר אמיתי למה שקורה לנו בעולם. 

החשמל שאותו אנחנו צורכים בלי הגבלה, גם פה היינו יכולים לעשות הרבה. למשל, לצמצם תאורת לילה, למשל להגדיר מחדש צריכת מזגנים. ככל שנהיה יותר חם, ככה אנחנו צורכים יותר חשמל, ובשורה התחתונה נוצר יותר זיהום, מה שגורם לכדור להתחמם עוד יותר. 

אפילו מזהם ענקי כמו מלחמת רוסיה אוקראינה. זה מסוג המכות שהקהילה הבין לאומית אינה יכולה להרשות לעצמה יותר. עד כמה אפרורית צרת עין וגרועה היא ראייתו של פוטין, האם אינו מבין שאינו נלחם על עתיד טוב יותר לעצמו, אלא מאיץ את החיסול של הקיום האנושי כולו?

כמה שזה נדמה גרוע. במציאות זה גרוע הרבה יותר. נסו להקשיב לציפצוף הציפורים. הוא תמיד מספר את הסיפור האמיתי של מה שקורה כעת בחוץ בעולם. 

TROY

troy@troy.co.il




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.