04 May
04May


זה מקום לשים את הראש ולהרגע. לנקות מעליך את כל קללות החיים והסטרס שאולי צברתם. חמש דקות אחרי שנכנסתי אל חדר מספר 1, התחלתי להרגיש כמו מס 1 באופן כללי. מקלחת נעימה מאוד נקתה מעלי את כל הליכלוך שצברתי בשבוע של שיפוצים אצלי בתלפיות. מקלחת יש לי גם בבית, אבל מקלחת מפנקת במיוחד יש במלון עדן. 

* אם תלכו אחורה יום אחד במסע הזמן של הטור היומי תוכלו לקרוא את פרק 4 ביומנו של תומר אלדובי, המחזאי הכי צעיר בחיפה, שעתיד להעלות את הצגת הביכורים שלו בזמן הממש קרוב בתיאטרון חיפה *

הוא נבנה בשנת 1930 ומאז ועד היום מלון עדן עדיין קיים. וזה אומר הרבה, בעיקר על תודעת שירות, מן דינוזאור שכמעט נכחד בתוך המציאות הישראלית הנמתחת של היום יום. אבל במלון עדן זוכרים אותה, מאירים פנים עם כל תייר מזדמן, וכל תושב ישראל שמגיע זוכה אף הוא ליחס חם ומלבב. 

המחיר ללילה מתחיל ב 350, וב 500 אולי תזכרו אפילו בחדר עם אמבטיה מפנקת, יש רק אחד כזה במלון, והביקוש בשיא. 

חדרי האירוח נאים ומיוחדים, חלקם שומרו במצב הראשוני של הבניין, עם דלתות העץ המאסיביות. רצפות אריחים מקוריים ילוו אתכם בחלקים נרחבים במלון, וזה יפה שהצליחו לשמר כל כך הרבה מתוך מה שהיה פעם. וזה שימור אמיתי, גברת קליש, לא בניינים שמוחקים אותם ומשאירים את המעטפת החיצונית שלהם כפי שזה מתבצע ממש עכשיו בואדי סאליב. לא מראית עין של שימור בתים נטולי כל ערך אדריכלי רק על מנת לשמר את שמו של האדריכל המנוח כפי שזה נעשה על הכרמל. במלון עדן מתקיים שימור הלכה למעשה, הבניין המקורי המרשים על תקרותיו הגבוהות, רוח הצוות המקורית, וכבוד אדיר למורשת. כן, גם בן גוריון בכבודו ובעצמו ביקר כאן. זה לא היה פרט בעל משמעות אלמליא מטען הרגש והכבוד שבעלי הבית רוכשים לו עד היום. 


אמרנו תודעת שירות. במלון עדן באמת איכפת להם מה עובר על האורחים המזדמנים. מרפסות מפנקות לעישון צמודות לרוב הקומות. הנוף הוא הנוף של הדר, ואייל, זה שמטפל בנו היום, מתעקש שחיי הלילה של חיפה חיים יותר מתמיד, "הם נמצאים במקום שבו אתה דורך עכשיו". זאת חיפה הישנה בתוך חיפה החדשה, ומלון עדן כמעט תמיד בתפוסה מלאה. מהרו גם אתם עכשיו להזמין לכם חדר לשבוע או שבועיים, וגלו את הנפלאות של העיר חיפה, על סגולותיה, מי שעושה אותה ברגל, בואך מרכז הכרמל וברדתך אל הדר דרך מדרגות זרובבל, תוכלו לחזות בפלא תערוכת המדרגות, ואחר כך המשיכו לרדת עד שתגיעו להדר. הכל מאוד נגיש במרחק הליכה, והעיר מתגלה למי שחוקרים אותה רגלית. פינות קטנות נסתרות ומלאות בעומק בעניין, בעלי מלאכה שמחזיקים בתי יוצר כבר מעל 50 שנה, וגינות חמד שמחייכות אליכם בטוב טעם. הכל יש בעיר חיפה, מיקרוקוסמוס של עולם ומלואו, פאבים, פארקים, שבילי אופניים, מסעדות מגוונות, פוד טראקס על החוף, שבילי הליכה אין סופיים בים מהודו ועד כוש, ואל תשכח את הים עצמו. הים הכי יפה בישראל. זוהי חיפה. בריכת גלי חיפה המפנקת מחכה לכם גם היא בפתאי העיר, במחירי כניסה מצחיקים. 35 שח לכניסה לתושב העיר.  רק לצאת אליה ולבלות. 


הנוף הנשקף ממלון עדן. הדר היא הלב של חיפה, ובדרך להיות המע"ר, המרכז העירוני שלה, לעיר שכבר המון שנים נעדרת הייתה מע"ר משלה. זהו חזונה של ראש העיר, וזה מה שהולך להיות.


TROY

לתגובות troy@troy.co.i אפשר גם לרשום למטה. 

ובדואר: ת.ד. 574 חיפה. צ'קים יתקבלו בשמחה לפקודת: טרוי הפקות. כדי שנוכל להמשיך להתפנות ולשמר את המסע המופלא הזה ברחבי חיפה הטובה. 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.