18 May
18May

ברוכים הבאים אל המקום היוצא דופן הזה, בית הארחה דאהר בנצרת. למה יוצא דופן, כי זאת באמת אכסנייה יוצאת מן הכלל, וכי הבעלים שלה, סלאם דאהר, הוא צאצא ישיר של עומר אל דאהר, שליטה הכל יכול של הגליל במאה ה 18, ומי שהניח את היסודות לחיפה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה היום. לא נרתע מעול התורכים, החליט עומר אל דאהר להעתיק את חיפה אל עתיקה אל מקום חדש, ובנה מבצר בסמוך לנמל חיפה, תחילה היה המבצר הזה מאוכלס במאות תושבים, אבל כחלוף השנים המאות התחלפו באלפים, והאלפים בעשרות אלפים. כל כוונתו של דאהר אבי השושלת הייתה שיהיה לו עוד נקודת אחיזה בדרך לעכו, אבל עם השנים, נמל חיפה הפך להיות הנמל המוביל באזור. את התשתית לכל זה הוא הקים, כולל מסגד דאהר אל עומר הניצב עד היום על תילו סמוך לבניין הטיל. רחוב יפו של ימינו היה הרחוב הראשי באותה עיר מבצר של פעם (המקור: תולדות חיפה בימי התורכים/אלכס כרמל) דאהר שלט בעוז בכל צפון הארץ במשך יותר מחמישים שנה, והשוללת הייתה ממשיכה עד היום אלמליא התורכים חיסלו אותו בערוב ימיו. בכל זאת, נותרו הצאצאים. הנין של הנין של דאהר אל עומר, הוא סלאם דאהר, הבעלים של אכסניית דאהר. היסטוריה מפעימה. 


המורשת ההיסטורית תופסת שטח לא קטן באכסנייה שתמונות נצרת לאורך המאות הקודמות פזורות בה, כמו גם אילן שורשים של משפחת דאהר ושלל דיוקנאות של השוללת.

אבל מה שמפליא לא פחות, זה שסלאם דאהר עצמו מסתובב בעולם בתורכיה, דובאי ומקומות נוספים ומייעץ לערים בנושאי קיימות ותיירות. הגנטיקה לא נפלה רחוק מהעץ, ככה זה נראה. 

 


להתארח בבית הארחה דאהר זאת פריבילגיה, ובהתחשב במחירים המאוד נוחים (סביב 300 שח ללילה), זה גם משהו שלא כדאי לפספס. הכל מאוד נוח, מעוצב בטוב טעם, ובעלית הגג נצבת מרפסת עם אחד הנופים הכי משמעותיים בעיר.

 


החדרים הם כאלה שאפשר לישון בהם מצויין, פשוט כי רוגע נמצא בכל אבן בבית המהודר הזה. אדיבות מודעות עצמית הם לא מילים גסות כאן. תכופות יתנהל דיון סוער בין דיירים בנושאים שברומו של עולם במרפסת שעל הגג, ודיונים כאלה מתקבלים בשמחה. 


הצבע השולט הוא הירוק. 


והושקעה מחשבה בכל אבן ואבן בגוף הבניין הזה. 


בחוץ נצבת חנות קטנה, גם היא בבעלות דאהר, שמהווה מוקד עליה לרגל ותמיכה בתיירים בכל אשר הם.

 


6098 נצרת - במפה של גוגל, ייקח אתכם ישירות אל בית הארחה של דאהר. רוצו לבלות בנצרת, אחותה של העיר חיפה, בירת צפון הארץ. 


TROY

הקו החם שלנו להודעות בווטסאפ: 0549347750


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.