17 May
17May

תשאלו את יסמין מוהר, תושבת שכונת תלפיות, מדוע לא ישנה כל הלילה. היה זה צרור של יריות (וגם רימון הלם אחד) שהקפיץ אותה, היסטרית לגמרי, בשעה אחת בלילה. עבור תושבי שכונת תלפיות, ששכר הדירה בה עלה פלאים בשנה החולפת תודות לצמיחה העתידית הגדולה שמנבאים לשכונה, יריות הם עניין שבשגרה. ואם לא יריות, אז זקיקום, ואם לא זיקוקים אז חפלות רועשות, ואם לא חפלות אז - זאת עיר של דו קיום, כל זמן שאתה קובר את הראש היהודי שלך באדמה, בהכנעה. ברוכים הבאים אל הדר. אבל תסלחו לי, זה לא דו קיום, זה חארטה. זה חד קיום של תושבים ששמים פס על הזכויות, הרוגע, והשלווה של תושבים אחרים. זה לא מעניין בכלל מה המוצא האתני של צד כזה או אחר, לחיות בתוך כאוס - זאת לא פריבילגיה של אף אחד בעיר מסודרת, וזה תפקידם של הרשויות - משטרה ועיריה - לדאוג לרווחת התושבים. 

תהליך מאוד מעניין נרקם כאן, כשגם את רחוב יודפת, הנעזב ומאוכזב עד לאחרונה, מתחילים בהדרגה למלא ילדים צפונוביים, ילדי שמנת של העיר הגדולה. הם מביאים איתם שירים של תום וייטס, קיית בוש וסידני לאופר, והם פחות בקטע של חפלות וזיקוקים בשמיים בצהריים. העיריה יכולה להמשיך לרשת את רחוב השומר באורות חג שמח של רמדאן כרים, ולא לשים קצוץ על תושביה היהודים של השכונה. אנחנו יודעים הרי בדיוק מה קורה כאן. הג'נטריפיקציה כבר כאן, זה לא יעזור. ומי שרוצה בכוח לחסל את עסקי הנדל"ן המשגשגים של האזור, שימשיך להתעלם מהסכנה האורבת לנו בפינה בלילה כשאנחנו חוזרים מביקור במכולת של עודה.

רק לפני חודש ירו פה חזיזים וזיקוקים שכמעט פגעו בראשו של עובר אורח תמים בפינת סוקולוב השומר. וכמו רוב המקרים, על רוב הסכנות (למשל רכב שחוצה בספרינט את רחוב השומר באמצע היום) איש לא ידווח. 

אם לתושבים של השכונה הזאת היה שכל, כבר מזמן היו מתארגנים כקבוצה ויוצאים להפגין בפתחה של עירית חיפה, בגלל הסכנה לשלומנו, בגלל ההווה שהוא לא משביע רצון. זאת שטובה מאוד בלרקום חזונות בשיתוף תושבים, אבל חלשה מאוד ביישומם בפועל. 


זהו נוף פסטולי של הנמל והעיר התחתית הנשקפת ממרפסת הכניסה של מדרגות שוקרי 12, ודווקא את הפסטורליות הזאת מפרה התנהגות לגמרי לא אחראית של אי אלו תושבים בשכונה. זה עדיין מקום שמאוד נעים לגור בו, ואנחנו עדיין אוהבים את השכנים שלנו בתלפיות. כן, יש דו קיום, אבל הוא בלב שלנו, ועדיין לא ממש בשטח. 

 

ואלה גם המדרגות שבעתיד הולכות להיות מדרגות חשמליות שיובילו בואך אל שוק תלפיות המתחדש כל הדרך מהעיר התחתית המתחדשת בפני עצמה. 

 


ממשטרת חיפה נמסר בתגובה לראיון הקצר שערכנו עם יסמין מוהר, "עם קבלת דיווח על ארוע ירי בחיפה, שוטרי תחנת חיפה הגיעו למקום ופתחו בסריקות אחר חשודים. השוטרים עכבו לחקירה תושב המקום החשוד במעורבות בארוע. המשטרה פתחה בחקירה שנמצאת בראשיתה. מטבע הדברים לא ניתן לפרט אודות חקירות מתנהלות".


יסמין מוהר. צלם TROY

ימסין מוהר העלתה טרוניה גם באשר לאדישות מצד עירית חיפה כשפנתה אליהם לעזרה בנוגע לצינור המים שנפגע והמים שפרצו לביתה. את תגובות עירית חיפה נביא ברגע שתמסר. 

TROY

הווטסאפ החם שלנו למסירת דיווחים בזמן אמת: 0549347750

 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.