21 Mar
21Mar

עינת קליש רותם היא תופעה מדהימה לטעמי. אדם באמת מוכשר מאוד, שלא לאמר סופר אינטילגנטית. נמרצת, יפה ושנונה. היא הפנים היפות של העיר חיפה. היא גדלה כאן, היא אוהבת אהבה עזה את בתי הבאהאוס של שכונת הדר, היא רקמה חזון שייקח שנים ליישם אותו, וכן - היא נעדרת את יכולת הביצוע שיש למר יהב, חבר טוב שלי גם כן. לקליש יש את החזון, ליהב יש את היכולת האדירה להיות בולדוזר. השילוב הכי מנצח היה אם היו טורחים לשלב ידיים ולעבוד יחדיו. 

אפשר לאמר דבר דומה גם על הירוקים ועל שרית גולן שטיינברג. בסך הכל האידיאולגיה היא אותה אידיאולוגיה. כולנו רוצים מפרץ נקי יותר. אפילו יהב בעמדותיו, נמצא בדיוק באותו מקום כמו קליש ככל שזה נוגע לעתיד המפרץ. 

אז איך זה שכולם כל כך מתאימים לכולם ועדיין אין לעיר הזאת קואליציה יציבה? 

נאמר כבר הרבה לגבי מיזוגניה. והאמת שכל מה שצריך כדי להבין עד כמה רחוק וכמה הזוי אפשר ללכת עם זה, זה רק להאזין ל 2 וחצי דקות שמר יצחק בלס אומר. 

כל כך הרבה חצים שמכוונים רק לאדם אחד, זה לא יכול להיות במקרה. וגם איבה כל כך תהומית לחיה שהיא היונק הכי אינטילגנטי שיש לפי מחקרים. זה נכון שיש חזירים בעיר חיפה, אבל הם היו פה גם לפני קליש, ויהיו גם אחריה. אם מר בלס כל כך נחוש בדעתו לטפל בבעיה, שיועיל בטובו להצטרף לקואליציה וליטול את תיק ניהול החזירים בעיר. אם העניין כל כך נוגע לליבו, שהרי זה בערך הדבר היחידי שהוא מדבר עליו כבר למעלה משנה, כאילו זה הנושא היחידי שקיים בעיר המאוד מאוד מסובכת לתפעול הזאת, המטרופולין של הצפון.  מבלי לנסות לפגוע, ומר בלס הוא בשר מבשר העיר הזאת, לא פחות מקליש - יש למר בלס הרבה מה ללמוד מן החזירים בכל הנוגע לשיתוף פעולה קבוצתי, כמו מוראל קבוצתי של נבחרת כדורגל, ועד כמה שהטבתי להבין "אופזיציית השינוי" כבר די מפורקת. 


אנשים יפים יש בעיר הזאת. אלירן טל דובר העיריה והמאייר גיל ויינשטיין. 

נלחמים למען העתיד של כולנו. 

העתיד של הבריאות של כולנו הוא לא משחק פוליטי. האוויר שאנחנו נושמים הוא מה שקובע את איכות החיים שלנו, הוא גם יקבע אם יגיעו לפה תיירים בעתיד (ועיקר חזון קליש הוא תיירות). המפרץ הזה הורג אנשים, זה לא בדיחה, רק לפני שבוע קפצתי אל חוצות המפרץ לקנות ג'ינס בחנות העודפים של קסטרו, כשעננת צנחה מדכאת שהזכירה לי בחריפותה את ריחות מפעל גלעם הצמוד לגבעת חביבה, שם ביליתי שנה מחיי. סירחון טוטאלי וחומצי, שגורם לך תחושת מועקה מדכאת. לרגע הרגשתי כאילו אני באמצע התקפת כימית של הסורים. היה ממש קשה לנשום. לקח בערך שעה עד שהרוח פיזרה את הפיגוע הזה. עוד אחת בסדרה של תקלות אין סופיות.  ואפילו לא התחלנו לדבר על גל המתאבדים שפוקד כרגע את שכונת הדר בשבועות האחרונים. כן, לאוויר מסריח יש זיקה גם לבריאות הנפש של התושבים. 

זה לא אמור להיות ככה. ובעוד הממשלה החדשנית מדברת על פרחים ועל עתיד מזהיר, בפועל בז"ן מתכננים לנו הקמה של מתקנים מזהמים נוספים, והכל על גב התושבים. כפי שקליש מיטיבה להתנסח, לא מובן מדוע מדינת ישראל מזקקת דלקים, בעוד שאין לה כל משאבי נפט משל עצמה. כשגם חלק גדול מהתזקקים האלה אינם מיועדים לשימוש תושבי הארץ. כל זה נעשה על גב התושבים, שזה אנחנו. 


דאגה לבריאות התושבים. נקודה.

זאת אינה חזרה גנרלית. גם לא כנס של לפני בחירות. לא נצפו כל תורמים בקהל, בסך הכל תושבים פשוטים, מרביתם קשי יום, שמטרידה אותם מאוד השאלה איזה אוויר ננשום במהלך השנים הקרובות. במדינת החיפאים, כולם כולם רוצים להיות ראש העיר, וכולם כולם יודעים הכי טוב איך לעשות את זה. אבל מה לעשות, ואיש מאיתנו אינו נמצא בפגישות העבודה שבין הגורמים השונים, אינו מבין לעומקו שתפקיד של ראש עיר הוא תפקיד סופר-מורכב ומאוד דורשני. דברים שרואים משם, לא רואים מכאן. זה קל לדבר, לעשות זה דבר אחר. 

ובשורה התחתונה זה לא ממש משנה עכשיו, כי כולנו ביחד באותה סכנה, מישהו הולך להרעיל את האוויר שלנו בחומצות וברעלים ובריכוזי חנקן ופחמן דו חמצני בלתי נסבלים. 


היה לי פעם חבר טוב שהתקבל לעיתון חדשות יום לפני שנסגר. באותו אופן מתנהלת כרגע מועצת העיר. כולם חושבים שיש איזה פרס גדול שמחכה להם בהיעדר תקציב ובהיעדר יכולת ניווט מלאה מצד ראש העיר. זה נכון, נעשו הרבה טעויות. אבל טעויות היו גם בעידן יהב. וכפי שהוא עצמו הגדיר זאת, מי שלא עושה, לא טועה. 


הפנים היפות של חיפה.

אשר יגורנו, כן, מר בלס?

יועילו קברניטי העיר הזאת להניח למשקעי העבר, ויתכנסו באותה חצר של משפחה פלונית בשכונת שמבור, שבה מחל מר יהב על כבודו כשפרש מהמירוץ לרשות העיר וחבר אל עמרם מצנע. ילחצו ידיים, ויחליפו חיוכים נדיבים. עינת קליש רותם, ראש העיר. יונה יהב, סגנה. ובא לציון גואל. זה העתיד של הילדים של כולנו שמונח כאן על הפרק, ובשבילם - ורק בשבילם - אפשר להפשיל שרוולים ולהתחיל לעשות את מה שאנחנו, תושבי העיר, בחרנו אתכם עבורו, להגשים את חזונה של קליש לעתיד בר קיימא עבור העיר הזאת. 


TROY

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.