16 Aug
16Aug

יונתן ארצי הוא לא היורש. יונתן ארצי הוא הדבר האמיתי, שלמה ארצי היה רק החימום. 

קרדיט לצילום: ירדן רוקח

נחסוך לכם את העיסוק האובססיבי בשאלה האם הוא הולך בעקבות אביו ואחיו. הוא לא. הוא הולך לפניהם. הוא המוסיקאי המדופלם האמיתי הראשון שיצא מהמשפחה. אחד שמפיק את עצמו, מעבד בעצמו, ונעזר בכוחות קסם מוסיקאליים שחצב בתוך נפשו פנימה. הוא גם משורר. ועם כל הכבוד לבן ארצי (ויש כבוד), הוא לא בן ארצי. 

הוא עושה את זה לא בזכות, אלא למרות צילו הגדול של אביו. כי לחצוב שירים מתוך עצמך, למצוא את הקול האמיתי של עצמך, הם לא דבר מובן מאליו בכלל. לעיתים, איפשהו בדרך, הוא התקשה, אבל מיהר לדלג מעל זה, לחפש לעצמו את האיזון של עצמו. זאת דרך ארוכה, ארוכה מאוד. רגע החשיפה הוא לא פחות מאשר גאולה, לכל מאזין ומאזינה, וליונתן עצמו, שראוי יותר מכל זמר אחר לרגע הזה. לא בגלל היותו הבן של. בגלל היותו הוא, כישרון ענק, מהרגע שבו נשמעו קולותיו הראשונים ברחבי הבלוגוספירה והאתר של צוקרברג ז"ל. 

תכלס, בסיטואציה הנוכחית בישראלית, צינית ומגעילה ברמות, אין כמעט קולות שירגשו אותך באמת, המאזינ/ה האלמוני/ת. יונתן ארצי כאן כדי לעשות יותר מזה, לא רק לרגש פנימה, אלא ממש לגרום לנו להרהר במהות קיומנו. למצוא את השקט הפנימי האמיתי. למצוא את הרגע של ההירהור הזה, לא הטורדני, זה שבא להזכיר, אני כאן כדי לחיות, אבל ממש לחיות. לא בכאילו. 

"אם לכתוב שירים" מלווה את כותב השורות כבר איזה תקופה. הוא שיר מפעים, ושיר נוגע. קצת פוצע לעיתים, אבל איך נדע שאנחנו מרגישים בלי קצת פציעה? 

צפיתי בו מבצע אותו לא מעט פעמים, גם  אם לא בנוכחות מלאה בהופעות שלי בתור קהל, והיו הופעות כאלה. הרשת הפיקה מספיק תיעודים, וכולם היו מאוד טובים. ידעתי שהוא עובד על להכין את הרגע, כי הוא סיפר לי בעצמו. ככה שהרביעי הזה, 16 לאוגוסט 2023 הוא יום מאושר בחיים של לא קצת אנשים. אנשים שחיכו לו. כן, גם אני. 

אם לרוץ רחוק 

אז לא לראות שום אופק 

הידיעה הורגת כל דבר נצחי 

ואם לגעת בך

 אז שיהיה כמו פעם 

לדעת להכיל את כל הרעשים

 (על המילים יונתן ארצי, גם זמר, גם משורר - ובלי ai)

עכשיו יהיו כל מיני מילים שיכתבו. חלקן טובות ומחמיאות, חלקן באות מקנאה. טוקבקים מרושעים בעוד 5 4 3 2 1... לא כל אחד נולד להיות בן של מליונר. אבל יונתן ארצי הזה שווה מליונים בזכות עצמו. גם בלי פלייליסט, בלי גלגלצ, בלי חגית נוביק ביחצנות. יונתן ארצי כאן כדי להשאר. הוא הפסקול האמיתי של הארץ הזאת. 

TROY

troy@troy.co.il



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.